2012/12/07

Piaci mustra - sétával a friss havon

Bolond időjárásunkat nézve az eső megnehezítheti a szombati bevásárlást de a jó étkek érdekében érdemes azért a kis kosarat megragadni egy kapucnis kabátban.




Ezekben a kevésbé napsütötte hónapokban a színes ételek hozhatnak némi fény és energiát a napjainkba.
IIyen étel a sárgarépa is, gyönyörű narancssárga színével, ami nem csak a levesbe fővő zöldség lehet bár annak is remek sőt önmagában krémlevesnek is.
Bevallom én szeretem a finomfőzeléket jó édes répával elkészítve. Köretnek is nagyon finom megpárolva vajon vagy megsütve a sütőben akár egészben is esetleg vékonyra szelve chipsnek egy serpenyőben. A sárgarépát sem pucolom csak alaposan megmosom és ledörzsölöm a külsejét. Gyakran keverek főtt sárgarépát a főtt krumplihoz és így készítem a krumplipürét. A sárgarépa fasírtnak is jó tojással, liszttel (ez lehet hajdina és kölesliszt is) összegyúrva.
Régóta nagy divatja van a sárgarépatortának, amire számtalan recept létezik de az alap a reszelt sárgarépa, amihez lisztet adunk vajat vagy olajat én itt is almát használok cukor helyett, gazdagíthatjuk tojássárgájával, dióval, mézzel.

Gyors ebéd vagy vacsora ha wokban vagy serpenyőben megpirítunk zöldségeket, fűszerezzük kedvünkre, tehetünk hozzá szójaszószt amíg ez kész van addig a rizs is megfő mellé. A zöldség mellé persze mehet csíkokra vágott hús is. Én legutóbb gombát, kápia paprikát, hagymát, brokkolit és csicsókát pirítottam össze, a csicsóka miatt nem is főztem hozzá köretet így is laktató volt.

Ideje van a kelkáposztának, így egy jó forró frankfurti levesnek is.
Ideje van a körtének, Alexandert hús mellé is párolhatunk de olvasztott csokiba is márthatjuk édesség gyanánt.
Az alma mellett most nem kényeztet el a természet sokféle gyümölccsel, használjuk ki amíg még van a piacon szőlő, a múlt héten még mustot is kaptam

Szép időben jókat lehet sétálni, érezni még az avar szagát s elnézni az ezernyi színben pompázó őszt. Utána jól fog esni egy forró ital ami a lekkünket is átmelegíti. Jöhetnek a fűszeres forralt borok, amit megbolondíthatunk egy kevés naranccsal is.

Nemrégiben volt évfordulója Jimi Hendrixnek, hallgassuk meg néhány számát érdemes.
Alberto Moravia születésnapja  is mostanában volt. Régen egyik könyvét olvastam a másik után, nagy kedvencem volt az Egy asszony meg a lánya, amit meg is filmesítettek az olaszok Sophia Lorennel a főszerepben de ha könnyedebb filmre vágyunk nézzünk meg egy olasz vígjátékot akár.

S ím egy Hendrix nóta:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...