2017/09/13

Augusztusi válogatás

Lusta vagyok ez már jól kiderült, az utóbbi időben csak a facebookra tettem fel a főztömet némi zene, vagy betű kíséretében. Most pótolom egy kicsit a hiányosságot.










 Bográcsoztunk is a nyáron ha j idő van még mindig be lehet gyújtani a tárcsa vagy a bogrács alá.


 Az olajon megpirított hagymára tettem rá citromhéjat reszelt gyömbért, fokhagymát, sót és fehér borsot. Aztán a felkockázott hús és a szeletelt kápiapaprika és citrom leve miután egy kicsit pirítottam. Amikor jól összepirult és már nem sok kellett a befejezéshez áttettük egy bográcsba a megmosott rizzsel és felöntöttük vizzel meg némi fehér borral. Ezt nem egyszerre hanem úgy mint a rizottónál adagolva kevergetve. A fehérborral óvatosan kell bánni mert a citrom miatt könnyű savanyúra csinálni.
 Mindenféle gombák is készültek. Szalonnán pirított laska, kápiával, fokhagymával. Tálaláskor paradicsomot, sonkát és újhagymát tettem rá.
A maradék laskát pedig fokhagymás vajon pirítottam össze bébicukkinivel.
Az ördögszekér gomba alá pedig csak vajat és fokhagymát tettem, pirítóssal vacsorára pont jó is volt.


Lecsót gyakran csinálok nyáron mert szeretem, csípősen fehér kenyérrel. Ez a lecsó kevés volt már így egyszerűen csináltam hozzá egy adag kuszkuszt és összekevertem. Csináltam már nokedlivel, rizzsel is, mindenféle más zöldséggel. Kuszkusszal is tök jó. A kuszkusz egyébként jó találmány, gyorsan kész, egyik ebédre pirított cukkinihez kevertem hozzá





Párolt mustáros lencse lila káposztával. Beáztattam a lencsét ezért hamar kész lett, hagytam a káposztát ressre. Én magában ettem de köretnek is tökéletes.



Anyám töltött paprikáját meg sem próbálom utánozni, így én más utakon járok tölttött paprika ügyben. Pl kápiába töltök túrót és kapros tejfeles szószt csinálok hozzá



A kukoricát már minden formában csináltam, levesnek, köretnek, sütve főzve. Az egyik leggyorsabb ha beteszem a mikróba hajastól 3 percre 750 watton, hagyom hűlni közben felvágok mindefélét ami van otthon, sonkát, paprikát, paradicsomot hagymát, sajtot és így tovább szóval bármit összekeverem tezsek rá egy kis vinaigrettet esetleg majonézt. És kész


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...