2013/12/06

piaci mustra forralt borozással

Elkél már a kesztyű, hogy ne fázzon a kezünk kis kosarunkat lóbálva a piacon, s bizony egy sálat sem árt a nyakunk köré tekerni, biztos ami biztos



Szűkösebb már a kínálat így télvíz idején, nem tobzódunk a színekben sem, abból főzünk ami van de azért nincs ok aggodalomra mert a téli szezon is sok finomságot tartogat a számunkra.

Itt van mindjárt a töltött káposzta vagy székelykáposzta, ahány ház annyi szokás, kis töltelék, nagy töltelék, paradicsommal vagy anélkül, sok aprókáposztával vagy kevéssel. Tulajdonképpen teljesen mindegy mert valamennyi változat remek ízeket tartogat az éhes száj számára. Olyan ez mint a halászlé kérdése, mindenki leteszi valahova a voksát. Vagy nem.
A vegetáriánusoknak se kell lemondani a savanyúkáposztáról, hiszen hús nélkül is remek fogások kerülhetnek ki a fazékból. Főzhetünk sztrapacskát és tálalhatjuk dinsztelt savanyúkáposztával. Elkészíthetjük paradicsomosan, lencsével vagy gombával. babárlevéllel, köménnyel, fekete borssal.

Szeretem a spenótot, nem mindig szerettem de a gyerekkoromra nem hivatkozhatok mert a csokin kívül szinte semmit nem ettem de később szerencsémre felfedeztem, hogy enni jó s nem csak csokit. Főzeléknek is sokféleképpen csinálhatjuk én gyakran kókusztejjel főzöm tejszín helyett, fokhagymásan kevés rozmaringgal, nem kell megijedni nem lesz kókuszízű a spenótunk. Nem szoktam berántani vagy behabarni egyáltalán nem lisztezem mert felesleges, mint ahogy más főzelékeknél sem feltétlenül szükséges. A végén morzsolhatunk rá egy kis kék sajtot, ehetjük pirítóssal, tükörtojással vagy tócsnival. Főtt krumplival is lehet bár azt a sóskához jobban szeretem.

Minap paradicsomszósz volt krumplival. A krumplit megfőztem de nem teljesen és olajon megpirítottam . A paradicsom pedig egyszerű hagymás alapon főzött paradicsom volt bazsalikommal. Amikor kész lett összekevertem és friss bazsalikommal megszórtam a tetejét.


A paprikás krumpli is terítéken van ilyenkor, krumpli mindig van a piacon ez meg egy egyszerű étel, ami hamar elkészül és csak valami savanyúságot kell mellé tálalni, persze a legjobb bográcsban nyáron de ilyenkor sem kell lemondani róla.
A savanyúságnak most van igazán keletje sok téli ételhez illik. Hurkát, kolbászt ha sikerül jó helyről beszerezni, akkor pompás ebéd keredik belőle én tepsiben vékonyra karikázott krumplival és hagymával sütöm össze és savanyú káposztával tálalom.


 Zúzapörköltöt is csinálhatunk, főzzünk mellé nokedlit vagy krumplit a kistányérba pedig adjunk céklát, csípős paprikát, uborkát.

Sütőtöknek van nagy szezonja most rizsfelfújtat is süthetünk belőle akár. Megjelent a napsolya megcsípte a dér, aki szereti az így szert tehet némi C vitaminra. S eljött az almasütés ideje is, hogy fahéj és szegfűszeg illat lengje be a lakást egy kuckózós hideg estén.

A forraltbor bizony jólesik egy hideg estén vagy ha jól kifagytunk a piacon egy lángost is ehetünk mellé ha épp dőzsölni támad kedvünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...