2013/12/13

Piaci mustra kelbimbóval, padlizsánnal

Közelít a tél, néhol már szánkózni is lehet, a városban leginkább csak a kabátunkon látunk néhány fehér pettyet de kis kosarunkat lóbálni hidegben is lehet, hacsak nem fúj úgy a szél, hogy repül magától.




Padlizsán lilája mindig megállít a piacon, s ha nem figyelek minden héten vinnék haza mert szeretem.
Amikor még volt must a piacon azzal főztem levest belőle, krémlevest és tejfelt tettem hozzá. Már nincs must de egy tejfeles krémleves padlizsánból, pirított dióval a tetején tálaláskor egy másik lehetőség a padlizsánlevesre. Nagyon kevés olajon megpirítottam a kockákra vágott padlizsánt, lehet fűszerezni, illik hozzá a fokhagyma is, adjunk hozzá vizet vagy alaplevet, sózzuk, mehet bele kevés bors is


A padlizsán tejszínesen serpenyőben sütve is nagyon finom, gyors vacsora lehet, amíg kifő hozzá a tészta addig elkészül a padlizsán is. Az olajon megpárolt hagymára rádobjuk a kockákra (na jó lehet csíkokra is ahogy tetszik) vágott padlizsánt amikor megpirult egy kicsit adunk hozzá egy kevés tejszínt azzal egy kicsit kavargatjuk majd amikor felszívta a padlizsán a tejszínt adunk hozzá még egy keveset. Persze lehet tejszín nélkül is készíteni úgy egy kicsit könnyebb lesz, és laktózmentes is. Snidlinget szórhatunk rá tálaláskor de illik ehhez is a pirított dió vagy a pirított szezámmag

A brüsszeli káposztácskák azaz a kelbimbó is ennek a szezonnak az ízei. Zamatos, intenzív, szerintem a legjobb sütve de levesnek is gyakran főzöm. Most éppen sárgarépával készült és mustáros tejfel került bele a végén. A mustár jól illik hozzá.


Leggyakrabban almával sütöm meg a hámozott almagerezdekre ráteszem a kelbimbót, először lefedve -majd a fóliát a végén leszedem, hogy piruljon is kicsit  - kb 180 fokon megsütöm. Az almából finom krém lesz és a kelbimbóval együtt egyszerűen pompás. Ezt minden évben többször teszem az asztalra, minden bizonnyal a múlt szezonban is emlegettem. Persze húsevők szalonnával is süthetik köretnek vagy egy jó puliszka mellé mert jól összeillenek ízben.

Haragoszöld színével a borsmustár ismertebb nevén rukola is fellelhető a pultokon. Főtt tojással, kis mustárral vagy majonézzel, sóval összetumixolva - mehet bele még kápia paprika is - máris lehet kenni a kenyérre, mert a tojáskrém is lehet izgi.


A majonézes krumplisaláta hagymával szintén egyszerű étel, egy csirkecomb vagy halszelet mellé meg tökéletes köret. Én csak fehérborsot, sót és fehérborecetet teszek a hagymára és úgy keverem össze a kihűlt főtt krumplival és a majonézzel. Reggel összekeverve estére kicsit össze is érik.


Desszertnek banánt ettem mert a múlt héten felfaltam a mikulás édességeit, így most kis szünet van nálam de lehet sütni almás muffint vagy bundás almát, lehet sütni egy tartalmas leveshez diós palacsintát, anyukám mindig egy kis tejfellel keveri össze a diót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...