2014/09/12

Piaci mustra - kukoricázzunk mégis

Kapucni ha esne, kiskosár s irány a piac.


Kukorica van, zsenge, édes csövek mindenfelé.
Sóval, vajjal nagyon finom, persze lehet hozzá tejfelt is enni akár. Amikor nincs idő a vízben megfőzni akkor a mikróba is be lehet tenni 3-3,5 perc alatt nagyságtól függően megfő. Rajta kell hagyni a kukoricahajat és ha kész akkor kicsit várni kell a pucolással mert nagyon forró.

A kukoricát sütni is lehet nem csak grillen, hanem serpenyőben is, köretnek is megállja a helyét. S persze a sima főtt kukoricán túl is van élet.
Finom tésztához vagy salátának, keleti stílusban is feladhatjuk az asztalra.
Salátának a főtt kukoricát levágjuk a csutkáról összekeverjük, paradicsommal, vékonyra szelt lilahagymával és kápia paprikával, kevés olívaolajjal meglocsoljuk és mehet mellé a pirítós.
Kápia helyett használhatunk paradicsompaprikát is azt is lehet kapni mostanság de a kaliforniai és éppen úgy megfelel. Mehet bele olajbogyó sőt sajt is ha úgy hozza a kedvünk.
Spagettihez pedig olajon hagymát, paprikát, párolunk, hozzákeverjük a kukoricát és a spagettit. Tehetünk hozzá szójaszószt, gyömbért is és rizstésztával is összekeverhetjük.
Paradicsomból sok fajtát találunk a pultokon érdemes kipróbálni melyik, milyen ízű. Édes kerek koktélparadicsomok a salátába, a vajas kenyérre is nagyon finom egy –egy szelet paradicsom. A luculust pedig meg lehet sütni a sütőben kis fokhagymával megszórva és olajjal meglocsolva a legkisebb fokozaton 100-120 fok kör jó négy óra alatt. Megéri mert nagyon finom. 
Ilyenkor lehet befőzni a lecsót télire, s amíg van addig mindenféle formában az asztalra tenni, szalonnával, kolbásszal vagy a nélkül, egyéb zöldségekkel, ahogy a többi nép is teszi. 
Persze a paradicsomból szószt is főzhetünk télire vagy a töltött paprikához . S a töltött paprika is lehet egy kicsit más, mint amilyen megszoktunk. A paprikákba egy kecskesajt krémes zabpelyhes keveréket töltöttem és apróra vágott paradicsomra tettem egy kis tepsibe amihez adtam egy kevés fokhagymát, sót és az újhagyma szárát felkarikázva majd az egészre még egy kis paradicsomlevet is öntöttem. A töltelék pedig apróra vágott hagyma, kapribogyó, sajtkrém, vékonyra szelt cukkini, tejfel és zabpehely keveréke volt. Ami kimaradt töltelék azt pedig gombóccá formáltam adtam hozzá még egy kis zabpelyhet, hogy ne főjön szét a szószban. Először lefedve majd a végén a fóliát levéve róla megsütöttem kb 180-200 fokon a sütőben

A cukkininek is ezer arca van salátának nyersen, párolva vagy sütve, de süteménybe is reszelhetjük.
A zsenge vékony cukkiniből hamar megvan egy jó saláta, tehetünk bele hagymát, paprikát, paradicsomot, sajtot, olajbogyót, kapribogyót, ami éppen van otthon. Kevés olaj, ecet, egy kis só és már kész is van. Egy pohár hűs fehérbor vagy rosé pont illik is hozzá.

A nagyobbakat megtölthetjük de ebből is jó tésztaételt üthetünk össze hamarjában ha nincs sok idő. Amíg megfő a tészta vagy a forró vízben megpuhul a rizstészta addig a cukkini is megvan hozzá, csak felvágjuk a hozzávalókat egy kis olajon megfuttatjuk és kész is.


A lila padlizsánt pedig egy tepsiben sütöttem meg, sajttal, paradicsommal és hagymakarikákkal. Szépen sorban egymásra tettem őket a tetejére reszeltem is a sajtból és betoltam a sütőbe.




Szilva, szőlő még dinnye is van. Persze azt nem tudjuk, hogy az eső miatt mi lesz a piacon szombaton, de biztosan akad azért mit pakolni a kosarunkba. 

A cikk megjelent a Majomkenyéren

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...