2015/10/29

Céklás karfiol rizottó

karfiol ha rizottó, céklával készült és parmezánnal.












Grecsó Krisztiánt nem csak olvasni jó, hallgatni is, így alkalomadtán érdemes elmenni egy előadésra vagy koncertre ha úgy adódik.


 "Lili jön
Ropogtatták hamisan a nótát, szidott anyám érte. Daruban szúrós, nehéz gyanú támadt, még soha sem érzett hasonlót. Féltette azt, aki hite szerint az övé. A külső óvodaudvaron ültek a fűben, egyetlen nagy körben az egész csoport, énekeltek. Balázs ült mellette. Egy újfalusi. Az újfalusiakat utálni kell, Balázst kell utálni a legjobban. Lili, a szomszédlány, Daru örök barátja járt körbe a pelenkával, amiről azt énekelték, zsebkendő. Daru biztos volt benne, Lili neki dobja oda a kendőt. Az egész csoport tudja, ők a legjobb barátok, majdnem szomszédok is. Ki másnak dobná? Annak, aki megtalálja. Lili megint elhaladt mögötte, és nem dobott. Haladjál már, kislányom!, kiabálta az óvónő. Lili nem dobta el a keszkenőt, csak ment. Körbe-körbe. Csókot adok érte. Megint mögéjük ért, Daru megijedt, ha most nem esik a kezére a kendő, akkor másnak dobja. A lány futni kezdett. Ott dobta le a pelenkát. Balázs és közte. Daru tudta, érezte, neki, véletlenül eshetett közéjük. Lili meg is mondta később, csak félrement. Lili szaladt, a többiek sikítottak. Daru felpattant, Balázs is felpattant, mindketten egyszerre, futni akartak a lány után, azzal a férfias öntudattal, hogy ők a kiválasztottak. Erőből ugrottak.
Daru új szót tanult az óvónőtől. Összefejelés. Egészen szerencsétlen helyen, a szemöldöküknél. Hosszan vérzett, nem lehetett elállítani. Daru azt várta, hitte, Lili nagyon szomorú lesz, majd vigasztalja őt, de a lány fényes tekintettel, szinte vidáman, kihívóan nézte őket, ahogy vérzett a fejük. Mintha mosolyogott volna. Úgy járkált ott, akárha szándékosan csinálta volna, és még a vérzés is miatta lenne. Ekkor jutott először eszébe. Hogy Lili más anyagból van. Lány."



A karfiolt aprítógépben apróra daráltam. A céklát héjában megsütöttem a sütőben. Olajon egy kis hagymát dinszteltem és rátettem az rizsszerűre aprított karfiolt, sóztam és ahogy a rizottónál apránként adagoltam hozzá vizet (lehet zöldséglevessel is persze hogy), kevergettem majd tettem bee reszelt parmezánt és a felkockázott céklát. Parmezánnal megszórva tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...