2015/10/27

Szegfűgombás tagliolini

Gombaszezon van, jóféle erdei gombákra is szert lehet tenni a piacon. Ez épp szegfűgomba fokhagymásan és tagliolini tésztát főztem ki hozzá. 










 S egy Szálinger vers is jár mellé:

Fehérlófia, zárlat
FEHÉRLÓFIA
Minden, minden, minden a Felvilágban
Hallja meg ezt! Mikor odalent jártam,
Dalt hallottam: dal szól az Alvilágban!
Úgyhogy hallja meg mindenki a földön,
A dalt rejti, feltartom: ím, az öklöm,
A dalt szorítom, elloptam a dalt,
Az Alvilágban semmi sem maradt.
Neked hoztam, ketten tudunk csak róla,
Néha bántó lesz, néha meg csalóka,
Sőt: unalmas lesz a mindennapokban,
De köztünk lesz: a legjobb helye ott van.

KIRÁLYLÁNY
Te vagy a dal, mit a szívem talált,
Nem tudja még, félve dúdolja csak.
FEHÉRLÓFIA
Visszajöttünk, mert láttuk a halált,
S az életnél nem volt izgalmasabb.


Fokhagymás vajon megpirítottam a gombát, miközben főtt a tészta. A kész tésztát hozzákevertem a gombához, sóztam, tálaláskor petrezselyemmel megszórtam. A tészta ételekben az a jó, hogy bitang hamar elkészül. Összevágtam a gombát, addig felforrt a víz, beletettem a tésztát amíg megfőtt addig megpirult a gomba. Negyedóra tán? na jó aztán még el kell mosogatni


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...