2014/03/21

Piaci mustra – halas falatokkal

Talán már nem kell vitorlaként használni  kis kosarunkat, hogy szélsebesen kijussunk a piacra de a napszemüveg erősen ajánlott.


Rákaptam a halakra, persze tudom, nem mindenki szereti de sokféle hal van és tengeri herkentyű érdemes kipróbálni többfélét is mert a halak se egyfélék s árban is lehet találni olyat, ami nem luxuskategória.

Lazac és hering volt a héten az asztalon. Füstölt heringet vettem, amit salátának is el lehet készíteni.
A heringet összekevertem lágy tojással és újhagymával, pirítóson felkockázott almával tálaltam. A lágy tojástól jó krémes, szaftos lesz. Remek vacsora, ér inni hozzá egy pohár fehér bort is.

Füstölt lazacot kemény tojással, újhagymával és majonézzel nagyon ajánlom, hamar megvan csak felkockázzuk, csíkozzuk a lazacot – attól függően milyet vettünk –hozzáadjuk a felkarikázott újhagymát, én megöntöztem egy kis balzsamecettel (almaecetet használtam), hozzáadtam a kemény tojást és a majonézt. Kész is, a leghosszabb benne, amíg megfő a tojás, addig összekeverjük a hagymát, a halat és az ecetet legalább áll egy kicsit, jót tesz neki.


Lazacszeletet is vettem mert épp akció volt ezt egyszerűen egy kevés olajon serpenyőben megsütöttem, sóztam és tekertem rá színesborsot. Először a bőrös felét pirítsuk meg kb 4-5 percig majd megfordítva 1-2 percig kell sütni. Lehet hozzá salátát adni, pirított főtt krumplit vagy spenótos krumplit, párolt zöldséget.











A spenóthoz jól megy a rozmaring, kevés olajon megpirítottam a rozmaringot majd megpároltam a spenótot, 2-3 perc alatt összeesik, én mascarponét tettem hozzá egy keveset és összeturmixoltam krémnek. Hal mellé, vagy párolt csirkecomb mellé, de akár palacsintába is remek, nem mert a főzeléken túl is van élet.








Maradt egy kis cukkinim, póréhagyma és gyömbér, méz meg szójaszósz pedig mindig van a polcon. Kevés olajra rátettem az apróra vágott gyömbért, rádobtam a felvágott cukkinit, póréhagymát megöntöztem szójaszósszal és adtam hozzá egy kevés mézet. Én rizstésztát csináltam hozzá, csak le kell önteni forró vízzel pár perc és megpuhul és össze is lehet keverni a zöldséggel, ha van több időnk akkor a rizs is éppolyan jó mellé.


A narancsot és a céklát szeretem együtt, jól kiegészítik egymást. A narancsos céklaleves pedig vérpezsdítő ebéd. Kókuszolajon megpároltam a felkockázott céklát reszeltem rá gyömbért és narancshéjat, ráfacsartam néhány narancs levét egy kevés vizet adtam hozzá s amikor megpuhult akkor leturmixoltam. Narancshéjat csak akkor tegyünk az ételbe ha nem kezelték a héját semmivel, ellenkező esetben inkább vegyünk készen szárítottat, s ha nincs narancs, narancslevet is lehet önteni hozzá.



S már ilyen szeles idők jártak eszembe jutott Mary Poppins, aki a keleti széllel érkezik s nyugatival távozik s közben míg itt van mindenféle csodát művel. Egy jó nevetés az mindig kell most hogy ilyen szépen süt nap mostanában pedig egy okkal több, hogy felfelé görbüljön a szánk és elénekeljük, vagy meghallgassuk a Supercalifragilisticexpialidocious –t.




a cikk megjelent a Majomkenyéren


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...