2015/11/03

Bableves - frissen fejtett babból

Bableves, ezernyi változatban létezik. Ebben nincs liszt ellenben van kolbász.












 Szeretek meséket misztikus történeteket olvasni, már nagyon várom a harmadik részét ennek a könyvnek.


"Kiterjedt, holdbéli tájra emlékeztető ingovány nyúlt a távolba az ösvény mindkét oldalán, csak barna fű meg teaszínű víz ameddig a szem ellát, egyhangúságát csak itt-ott szakította meg egy-egy kőrakás. Hirtelen vége szakadt a csupasz fák erdejénél, amelyek ágai úgy meredtek az égre, mint vizes ecsetek hegyes csúcsai, s az ösvény egy darabon úgy eltűnt a kidőlt fatörzsek meg a repkény alatt, hogy tartani az irányt csupán hit kérdése maradt. Eltűnődtem, vajon egy olyan idős hölgy, amilyen Vándorsólyom kisasszony, hogy közlekedhet ilyen csupa akadály úton. Bizonyára mindent házhoz szállítanak neki, gondoltam, bár az ösvény úgy festett, mint ahol nem járt senki hónapok, ha nem évek óta."



Pároltam hagymát, majd hozzákevertem a felkarikázott kolbászt, kevés pirospaprikát, rádobtam a szintén  felkarikázott fehér és sárgarépát  a babot, sóztam felöntöttem vízzel és megfőztem. Mehet a tetejére tejfel tálaláskor de nem muszáj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...