2015/11/10

Citromos - fokhagymás krumplileves füstölt pisztránggal

Vettem pisztrángot, füstöltet, aztán ez lett belőle. Leves. Krumpliból, fokhagymával s ha már hal tettem bele egy kis citromot is.

A boltosmeséket egyszer születésnapomra kaptam egy ösmerősömtől. Kedves könyv jó olvasni.






"KIS BÁCSI GOMBOS BOLTJA 

A Kis Bácsi Gombos Boltja éjjelnappal nyitva van.
Százegy fiókban tartja Kis bácsi a gombokat, száz
fiókot kihúz, minden gombot megmutat a vevőnek, a
világ minden ruhájára lehet itt gombot találni, mégis
van, aki a százegyedik fiókot is meg akarja
nézni. `Az a fiók üres`, mondja Kis bácsi, és nem
mutatja meg soha a százegyedik fiókot. Csak éjjel, ha
egyedül van, akkor húzza ki néha vigyázva, az a fiók
csillagokkal van teli, az ég csillagaival, és ha még
jobban kihúzza, nagy fényesség, egy kicsit belátni a
mennyországba, és hallani, hogy suttognak az
angyalok."

Olaj és vaj keverékén megpirítottam egy kis fej édesebb hagymát sóztam, tettem rá durvára vágott fokhagymát (4-5 girizdet), egy kevés vizet alá, kb 35 deka felkockázott krumplit. Összekevertem annyi vizet tettem rá hogy ujjnyira ellepje. Megfőztem, megcitromoztam, néhány krumplit kivettem, a többit pürésítettem. Visszatettem a krumplit, öntöttem hozzá egy kevés tejet (max 1 decit), belekevertem a feldarabolt pisztrángot, kicsit hagytam még a tűzön majd elzártam. Mindezt közepes lángon követtem el

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...