2013/11/01

Piaci mustra – bolond ősszel és levessel

Annyira bolondos őszünk van, hogy akár április is lehetne de nem, nincs tavasz hanem gyönyörű színekben pompázó őszünk van finom avarillattal. Kicsit melegebben öltözve fogjuk meg kis kosarunkat, hogy telepakoljuk mindenféle földi jóval. 




Ilyenkor leveses vagyok szeretem a sűrű, laktató meleg leveseket, a mi már már egytálételnek is elmondható, keskeny a határ a leves, a főzelék az egytálétel között, sokszor nem is tudom minek nevezzem az éppen elkészült ételt.




Mindenszentek van és halloweent is tartanak már sokan, mécsesek világítanak mindenfelé, töklámpások égnek.
Sütőtök van sokféle érdemes mindegyiket alkalmasint megkósolni mert ízben sem egyformák csak úgy mint külcsínben.
Sütőtök, leginkább megsütjük vagy levest főzünk belőle. Köretnek is nagyon finom vagy összepárolva más zöldségekkel, szaftosan. Szeretem csípősen is megsütni kis chilivel megszórva.
Sült céklával egyenesen gyönyörű és ha mindezt egy zöld salátára tesszük, akkor a szemünket is kényeztetjük a látvánnyal. A saláta lehet rukola, bébispenót, madársaláta, aki ehet sajtot az kockázzon rá egy kevés friss gomolyát.

Nagyon szeretem a karfiolt levesnek, jó sűrűre főzve, csak semmi cicó, egy kis hagymával, répával rotyogtatva a fazékban.




Volt még a hűtőmben egy kevés főtt kukorica, robotgépben összeaprítottam  batátát (édeskrumplit) 1 tojással, almalével vízzel, kukoricaolajjal és sütőporos hajdina és barna rizsliszttel összekevertem, majdnem folyósnak kell legyen a tészta. Előmelegített sütőben megsütöttem kb 180 fokon. Uzsonnára reggelire, saláta mellé vagy akár kenyérként is lehet harapni egy jó pörkölthöz.



Nem baj ha nincs kukorica vagy batáta a kamrában más zöldségekkel is lehet muffint sütni, például, krumplival, sárgarépával, céklával, cukkinivel (ehhez jóval kevesebb folyadék kell)

Gyümölccsel is készülhet muffin bár én akkor hajdinaliszt helyett köleslisztet használnék az íze miatt.Mehet bele szilva, szőlő, alma, akár banán, tehetünk bele pirított magokat illetve meg is szórhatjuk a tetejét.

Még friss a fejteni való bab, hamar elkészül, nekem még volt a hűtőben sárgahüvelyű is így összekombináltam a kettőt. Hagymát megpároltam, karikáztam rá egy kis kolbászt, amikor megpirultak dobtam rá sok paradicsomot (nekem még volt, amit zölden vettem és beérett, de ilyenkor jól jön ha eltettünk nyáron vagy készíthetjük hámozott paradicsomkonzervből is), megsóztam, beletettem a fejtett babot, pici vizet öntöttem rá, amikor már jó félig megfőtt akkor hozzáadtam a sárgahüvelyű babot, vágtam rá kaprot, szükség szerint öntöttem még hozzá vizet és megfőztem. Egyféle babbal is főzhetjük de lencsével is lehet készíteni bab helyett és kolbász nélkül is működik. Hosszabb lére eresztve nevezzük levesnek egyébként meg egytálétel ez

Lehet kapni csipkebogyót a piacon, sokan árulják, jó C vitamin forrás meg kell szárítani a sütőben és hideg vízbe beáztatva mindennap meginni egy pohárral. Lekvárra én nem vállalkozom, mert nagyon macerás és még a tetejébe szúrós is, maximális tisztelet annak, aki lekvárt főz belőle én most cukor nélkülit is kaptam a piacon.
Itt a kökény ideje is, ez nem csak a pirítósra de húsokhoz, vadakhoz is nagyon jól illik.
Lehet menni kirándulni az erdőbe és akár magunk is szedhetőnk a fáról.

Eső is volt, gomba is lesz vélhetően érdemes venni egy kevés erdei gombát, amennyire engedi a pénztárcánk - mert nagyon finomak. Az árusok tanácsot is adnak az elkészítést illetően, bátran kérdezzük meg őket melyik gombát, hogy készítsük.

Kirándulásra, együttlétre, mécsesgyújtásra, emlékezésre való hétvége jön. Élvezzük az ősz szépségét és a hozzánk közelállók társaságát, üljünk le egy nagy terített asztal mellé és ne rohanjunk sehova.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...