2013/11/05

Piaci mustra - óraátállítás előtt

Szombat lesz a héten is, piac is lesz, ott a helyünk jóféle zöldséggel, egyebekkel megtölteni kis kosarunkat. 


Még vettem kukoricát, jó édeset, kukoricaropogós lett belőle, igen finom. Szép sárga a színe, hogy a napsütés a tányéron is ott legyen.



Megfőztem a kukoricát, levágtam a csutkáról és összekevertem barna rizsliszt és aprószemű zabpehellyel, tojással és egy kevés vízzel, picit hagytam állni és egy kanál segítségével kukoricaolajon kisütöttem, jó szottyos kell legyen az állaga és akkor klasszul le lehet lapogatni nagyon hamar megsül.




Reteksalátával ettem, mert azt is kapni most a piacon, kevés só, ecet, snidling a tetejére és már kész is egy könnyű ebédnek vagy vacsorának.
Retek biztos lesz ajánlom, amíg van mindenféle más zölddel is lehet keverni, akár tartalmasabb salátának is elkészíteni.






Póréhagymás krumplileves is főtt a lábosban, kis kockákra vágtam a krumplit és vékony karikára a hagymát, kis olajon megfuttattam sóztam, borsoztam, mehet bele babérlevél is, én nem tettem most bele. Felöntöttem vízzel (lehet zöldséglével ha épp van, vagy hús alaplével) egy részét botmixerrel pürésítettem, így kellően sűrű lett az állaga.






Volt otthon brokkolim, mégpedig csudálatos lila színben. Ebből pároltam néhány rózsát és ez lett a betét.



A maradék brokkolit pedig másnap megpároltam hagymával szórtam rá egy kis tehén és juhtúrót, ment rá egy kis sonka, kolbász és az egészet betoltam a sütőbe kis tejfelt is lehet rá önteni. Vegák hagyják el nyugodtan a húsokat, aki pedig laktózérzékeny, laktózmentes tejföllel locsolja meg gazdagon.







Tökfőzeléket is a sütőben készítettem el. Egy kisebb tököt félbe vágtam és vékonyan felszeleteltem. Egy serpenyőbe vagy kis tepsiben is lehet, alulra hagymát tettem, félbevágtam a hagymát és szintén felszeleteltem, erre tettem a tököt, megsóztam és megszórtam apróra vágott kaporral, a tetejére túrót morzsoltam és tejfelt öntöttem. A sütőben közepes lángon szépen összesült, levet is eresztett, nem kellett liszt a sűrítéshez. Meg is lehet persze ugyanezekkel vagy bármi mással tölteni is a tököt de érdemes néha más formában is elkészíteni valamit a változatosság kedvéért.

Kelkáposztát is pirítottam jó sok köménymaggal és puliszkával ettem. Ezt is be lehet tolni a sütőbe, hogy egymáson kicsit összepiruljanak de nem szükséges. Ideje van egy jó frankfuri levesnek is vagy egy rakott kelnek, kolbásszal, tojással, főtt krumplival vagy a szokásos darált húsos verzióban esetleg jó paradicsomosan.






Köleskása lehet desszertnek vagy natúr joghurt mézzel gyümölccsel szépen egy pohárban rétegezve. Avokádóból csinálhatunk csokikrémet kókusztejjel, kakaóval, kevés cukorral.
Már van sütőtök én még idáig a nyár végi ízekhez ragaszkodtam de már tényleg itt az ősz, jöhet a sült tök vagy egy jó tökös pite.

Gyönyörű időt ígérnek, érdemes kirándulni vagy sétát tenni a városban, még mindenfelé az országban vannak programok szabad téren. Óraátállítás is lesz a hétvégén használjuk ki, hogy szombaton még ötkor világos van aztán úgyse lesz egy darabig.

A cikk megjelent a Majomkenyéren ahol rendelni is lehet finom ételeket és van egy csomó hasznos infó a táplálékérzékenységről.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...