2014/02/28

piaci mustra farsang farkával

Úgy tűnik már szép időben lóbáljuk kis kosarunkat a piacon, ugyan még most van vége a farsangi szezonnak de már előbújt a medvehagyma a föld alól.



Még ez a hétvége a farsangj jegyében telik , beöltözés mellett mindeféle finom fánkokat lehet sütni. Csörögét, túrófánkot, klasszikus nagy kerek fánkokat sárgabarack lekvárral, churrost, tejfellel készülőt ...
Sokféle van szerte a világban mindenhol találunk valami jó  fánkot. Lehet élesztővel kicsit komótosabban de vannak gyors receptek is.  Én krumplis fánkot próbáltam mi egy recept alapján nemrégiben nem kell hozzá más mint főtt krumpli, liszt, tojás és egy csipet só ezt nem kell keleszteni.
A megfőtt összetört krumplihoz hozzákeverjük a lisztet (5 :1 arányban) és egy tojást. Forró olajban kisütjük mehet rá a porcukor és a baracklekvár. Én málnalekvárt használtam és egy kis mézet csorgattam rá mert a lekvárral is érdemes kísérletezni, porcukrot meg nem használok.
Ebben a krumplis változatban az a jó, hogy lehet sósan is enni és már kész is a vacsora. Keverhetünk hozzá egy jó salátát de mindeféle mártogatós szószt is csinálhatunk tejfellel, hagymával fokhagymával vagy valamilyen joghurtos szószt, lehet pikáns lekvárt is adni mellé.

Néha talán belefér egy kis dőzsölés és amíg kifő a tészta egy  kevés fokhagymás vajon megpárolhatunk egy adag tenger gyümölcseit, ebben semmi kunszt nincsen és nagyon finom, s ha még egy pohár fehér bor is akad mellé .. hmmm




Maradékhasznosítás volt nálam a minap, maradt egy kis mozzarella, rukola és pástétom. Sütöttem egy ropogóst és mellé pedig egy mozzarellás cukkinisalátát kevertem csak egy kevés olívaolajjal és citrommal megöntözve.  A ropogósba pedig került egy tojás, a rukola kicsikre vágva a maradék pástétom. Köles és csicseriborsó liszttel kevertem össze és annyi vízzel, hogy sűrű galuskatészta állaga legyen, hagytam egy kicsit állni addig felvágtam a cukkinit összekevertem a feldarabolt mozzarellával, újhagymával, petrezselyemmel ráfacsartam egy fél citrom levét és megöntöztem olívaolajjal. Felforrósítottam napraforgóolajat egy serpenyőben és kisütöttem a ropogósokat, egy kanál segítségével formáztam meg.

Csináltam így falafelt is, ennek is csicseriborsó liszt  az alapja és mindenféle fűszer van benne mint koriander, római kömény, fokhagyma, petrezselyem, vöröshagyma, só, bors. Nem kell bele tojás, vízzel összkeverjük állni hagyjuk egy negyedórát és után a forró olajban kisütjük. 10 deka liszthez kb 1 deci víz kell. Adhatjuk pitával, hummuszzal salátával.

Rukolasalátát készítettem hozzá retekkel, balzsamecettel és sült erős paprikát tálaltam mellé. A falafelhez jól illik valami savanykás szósz mondjuk egy sűrű joghurt.

A paprikákat a sütőben 220 fokon megsütöttem addig amíg a héjuk kicsit megfeketedik azután beledobtam egy tálba és nejlonnal lefedtem hogy álljon kicsit a gőzben mert így nagyon könnyű lehúzni a paprika héját.



Finom barna csiperkét kaptam a piacon s mellé egy jó adag infót, hogy milyen fantasztikus étel is.  Jó olyan embertől vásárolni, aki szereti amit csinál és ért is hozzá. Szóval a gombát sosem szabad megpucolni mert ott vannak a legértékesebb dolgok, áztatni sem szabad csak épp megmosni vagy megtörölni és papírban tárolhatjuk egy hétig a hűtő polcán a friss gombát.

Paradicsomos krumplit sütöttem barna csiperkével. Nyáron tettem el paradicsomot így csak le kellett emelnem a polcról, persze ezt bárki megteheti a boltban is ha nem tett el a nyáron, amire mindenkit csak biztatni tudok nem olyan nagy munka és sokkal sokkal finomabb.
A krumplit negyedekbe majd vágtam majd a negyedeket felkarikáztam a gombát is hasonlóan felkarikáztam. Egy kis tepiben összekevertem a paradicsomszósszal olajjal, kakukkfűvel és sóval ízesítettem. Először lefedve sütöttem majd levettem a fóliát öntöttem hozzá tejszínt és megsütöttem.

S jönnek a nagy séták a napsütésben, ücsörgés a teraszokon, sportolás a szabadban, úgy tűnik visszavonhatatlanul betört a tavasz. Ajánlott is odafigyelni a vitaminokra főleg a C vitaminra mert ilyenkor támadnak a vírusok, a földönkívüliekről még nincs hír.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...