2014/06/20

Piaci mustra - színesedő kavalkáddal a pultokon

Össze vissza időben lóbáljuk a kis kosarunkat, a nyárral egyre színesebbek a pultok, már van, ami kifutott van, amire még szívrepesve várunk. Az én szemem előtt már a lecsó lebeg s várom nagyon a paradicsomokat, paprikákat, de addig is még számos ínycsiklandó új dolog kerül a kosárba.




Újkrumpli még van, nem kell nagy fakszni, magában is finom megsütve köretnek, de mindenféle zöldséggel össze lehet kombinálni és akár főételként megenni.

Nekem mindig lapul a mélyhűtőben egy kis disznótoros, a kedves rokonságnak köszönhetően. Hamar megvan és egy hűvösebb napon pont jó ebédre, almapaprikával vagy más savanyúsággal. S miután az újkrumplinak van szezonja ezért nem vékony krumpli karikákkal, hanem negyedekbe vágott újkrumplival sütöttem meg, én mindig teszek bele hagymát is, mert szeretem, akkorákra vágom, mint a krumplit. 25 – 30 perc alatt a forró sütőben el is készül. 

Én még kaptam spárgát múltkor, bár félő, hogy már kifutott a szezonból utol sem érjük, de ha mégis, akkor nagyon finom a kecskesajtos spárgakrém, amit én tésztára tettem, de pirítósra is éppoly tökéletes vacsora lehet. A spárgát felvágtam vajon kicsit megpároltam, pici vizet tettem alá a végén kemény kecskesajtot tettem bele, még egy kevés vizet és amikor olvadozni kezdett a sajt egyszerűen botmixerrel pürésítettem. A tészta levéből egy kevéssel fellazítottam tálaláskor. Csak sózni kellett, mert a két karakteres ízt már nem kell tovább fokozni. Már inkább zöldborsó van az sem sokáig, zöldborsóból is nagyon finom krémeket lehet keverni akár sajttal, darált pisztáciával vagy mentával, joghurtosan. 
A zöldborsó az újkrumplihoz is nagyon finom vagy karalábé főzelékhez.

Újkrumpli sütésekor a krumplival kezdjük a sütést, és amikor már majdnem megsült akkor kell hozzáadni a zöldborsót, ha cukkinit is teszünk bele azt kb. amikor félig megsült a krumplink.



A karalábéfőzelékhez használtam egy kisebb szál sárga és fehérrépát is. Most nem eresztettem bővebb lére, de aki úgy szereti, az tegyen hozzá több folyadékot.
Kevés olajon megpároltam a zöldségeket citromborssal és reszelt citromhéjjal fűszereztem tettem hozzá egy kevés vizet, megsóztam és a végén joghurttal kevertem össze, azzal már nem kell főzni csak egy szer átforgatni. Feltétnek a fasírttól a tojásig sok a lehetőség válasszon mindenki kedve szerint.

A maradék főzelékhez pedig keményebb sajtot grilleztem és egy tükörtojást sütöttem, tökéletes vacsora. 

Karakteres ízű zöldség az édeskömény s nem csak párolva, hanem nyersen is nagyon jó ízű, kicsit ánizsos zamatú. Nagyon vékonyra vágva, uborkával, vékony csíkokra vágott paprikával szintén nagyon jó egy szelet sajthoz, de akár halat is süthetünk mellé. 


Sajtot grillezni mindenféle salátához lehet, pl. uborka – hagyma saláta fehér balzsamecettel meglocsolva.

Cukkinit tölteni is lehet, ha épp gömbcukkinit kapunk, akkor annak csak a belsejét kell kivájni és még egy kis kalap is lesz a fején. Vastagabb cukkinit pedig karikákra vágva (4-5 cm magas), a belsejét kivájva úgy hogy maradjon az alján egy vékony réteg cukkini, így nem folyik ki a töltelék.
Tölteléknek paradicsomos, kecskesajtos rizottót főztem sok bazsalikommal. Jó szuttyogósra. Ezt töltöttem bele a cukkinibe és a tetejét megszórtam egy kevés sajtforgáccsal. Persze lehet a kecskesajt helyett kevésbé karakteres sajtot is választani. Előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsül.

A rizottó pedig úgy készült, hogy a kevés olajon megpárolt hagymára apróra vágott, meghámozott paradicsomot tettem kicsit főztem és belezuttyintottam a rizst, sóztam és tettem bele apróra vágott bazsalikomot, roppanósra főztem annyi folyadékkal, hogy jó krémes legyen.






Már ribizlik és málnák gurulnak, kemény húsú cseresznyéket ropogtathatunk vagy akaszthatunk a fülünkre, piroslik a meggy is mindenféle. Joghurttal, magokkal egy kis mentával frissítő reggelire.


Kísérletezek maglisztekkel, jó karaktert adnak egy – egy ételnek. A mákliszt jól megy a meggyhez én eperhez használtam. Tojással, vajjal, kevés cukorral, almalével kevertem ki egy sűrű, de még kicsit folyós tésztát, tettem bele meggyet, egy kis és eperszemeket nyomkodtam a tetejére. Előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsült, 180-200 fokon, arra kell vigyázni, hogy ne száradjon ki.


Fesztivál szezon van a javából, minden héten, hétvégén országszerte mulatságok, vásárok, programok garmada vár bennünket csak pénztárcánk és érdeklődésünk szab határokat, hogy mire esik a választás. Egy hűs hosszúlépéssel vagy bodzaszörppel üldögélni egy teraszon sem rossz időtöltés mondjuk bevásárlás után, hiszen megérdemeljük a lazítást ebben a rohanó világban 

S legyen zene, Ők itt a Csajka zenekar és ma eset játszanak a Bem moziban:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...