2012/06/01

Piaci mustra eperrel és borsóval

Lassan búcsúzunk az epertől, még piroslik itt-ott a standokon, de már nem sokáig, ebbe az eső is besegít sajnos, így amíg még lehet epret eperrel eszünk – hagyma helyett is akár. Körbenéztük a hétvégi vásárlás előtt. Egyszerű és különleges receptek (tej- és gluténmentes tippekkel).



Vajon pároltam reszelt almát és összedarabolt epret, pirítóssal, ami croissant-nal remek reggeli, de lepénykéket is lehet sütni hozzá. Én búza- és zabkorpát, csírát, pelyhet, egy kis mazsolát, 1 tojást összekevertem almalével, s kis kerek lepényeket formáztam belőle, majd vajon megsütöttem, ráhalmoztam az almás epret – szemet gyönyörködtető látvány lett. Lehet puliszkával vagy köleskásával is enni – így nemcsak laktóz hanem gluténmentes is lesz a reggeli.
Télen mesélte egyik kedves piaci árusom, hogy véletlenül egy bazsalikomlevélkét is bekapott az eper mellé. Első ijedelme után igen ízletesnek találta a kombinációt. Minap én is kipróbáltam: egy kis balzsamecettel meglocsoltam a kisebb nagyobb darabokra vágott epret s bazsalikomot, puffasztott rizst törtem rá, igazán jól illenek egymáshoz színben, ízben egyaránt.

Süteményt is sütöttem, a búcsúzó epret a nemrég „érkezett”, még kissé savanykás egressel hoztam össze.

Cukrot karamellizáltam, balzsamecettel meglocsoltam, a vajon párolt összevágott egrest és az összedarabolt epret ráöntöttem és összeforraltam. Csináltam egy vajas tésztát, liszttel (ez lehet finomliszt, teljes kiőrlésű vagy gluténmentes), tojással, reszelt almával. Tortaformában majdnem készre sütöttem, a végén a tetejére simítottam a gyümölcsöt, s innen már csak 5 percet kellett várnom, és már kész is volt. Vaj helyett lehet margarint vagy olajat használni, s kukoricadarából polentát készíthetünk a lisztes tészta helyett, de akár rizst is főzhetünk mellé mazsolával.

Ahogy kifut egy-két dolog, úgy jönnek az új csemegék, hogy ne legyen unalmas az élet. Sok helyen már zöldborsó-halmok a piaci asztalokon. Ha nagyon zsengét veszünk, azt pucolni sem kell, csak beledobjuk a levesbe vagy olajon pároljuk. A guruló borsóból lehet levest is főzni új répával, karalábéval, de mentás zöldborsókrémet is csinálhatunk, hal mellé nemcsak finom, hanem szép is. A borsókrém-levesbe tépkedhetünk egy kis mozzarellát is – ha ehetünk sajtot.
Amíg még van spárga – és nem untuk meg – süssünk mellé csirkemájat, de kapros újkrumplit is adhatunk spárga helyett.


Már a zöldbab is felbukkan imitt-amott, bár még kicsinykét drága, de lassan az is bekerülhet a konyhába.

Kapkodjuk a fejünket, szomorkodni nincs idő, hiszen minden héten ad valamit a természet, aminek örülhetünk a piac színes, szagos, zajos kavalkádjában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...