2013/03/24

Kölestorta


Az úgy volt, hogy volt otthon egy kis darab sütőtököm.











Kölest feltettem vízben fűszerekkel főzni (ízlés szerint fahéj, kardamom...) A sütőben megsütöttem a sütőtököt, aminek a felét aztán egy kis szilvalekváral, nádcukorral, szőlőmagliszttel, darált dióval és a puhára főtt kölessel összekevertem. Kókuszzsírral kikent tortaformába simítottam egy jó félórát sütöttem kb 170- 180 fokon.
A sütőtököt kevés mascarponéval dióval és szilvalekvárral összeturmixoltam, betettem a hűtőbe és amikor készen lett a kölestorta rákentem a tetejére. Érdemes kihűteni és egy kicsit állni hagyni úgy finomabb lesz.

Tetszés szerint dúsítható mazsolával, a szőlőmaglisztet el lehet hagyni nyugodtan, más lisztet viszont bátran lehet használni ha esetleg szükséges a masszába - ez lehet kölesliszt, hajdina ....
Bátran lehet kísérletezni a gyümölcsökkel, használhatunk dió helyett mákot épp mi van a kamrapolcon vagy mit került a kosarunkba a piacon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...