2013/03/15

Piaci mustra - jazzal és a tavasz első hírnökével


Süt a nap, esik az eső, az időjárásnak ippeg milyen kedve van, velünk egyetemben kis kosarunk sem tudja mire számítson szombaton, kapucnival azért készüljünk a fejünk felé.



Megjött a tavasz bármily idő is van, előbújtak a medvehagymák, gyorsan illannak tova, így ne halogassuk hanem dobjunk be a kiskosárba egy csokorral ízibe.
Intenzív íz és illat valahol a hagyma és fokhagyma között, bátran használjuk nyersen a szendvicshez, salátához vagy a reggeli tojásrántottához. Csinálhatunk krémlevest is zöldségekből, medvehagymával megspékelve. Nagyon jól illik a friss sajtokhoz, aki eheti mindenképp próbálja ki. Fűszerezhetjük vele a fasírtot vagy a krumplipürét. S ha kicsit többet veszünk akkor olajjal és kevés sóval egyszerűen turmixoljuk össze és tegyük be a hűtőbe, pesto helyett pedig nyugodtan tegyük a tésztánkhoz.

A medvehagymán kívül még nem bővelkedik a piac sok újdonsággal ezért a meglévő kínálatból ügyeskedünk a sparhelt felett.
A sárgarépa nem csak a gulyásba  jó hanem készíthetünk belőle egy krémlevest kókusztejjel és korianderrel. Egyszerűen olajon megpároljuk a sárgarépát - tehetünk hozzá egy fehéret is - víz és kókusztej keverékével öntjük fel majd turmixoljuk és koriandert vágunk a tetejére tálalásnál.

A zeller nagyon finom megsütve szép szeletekre vágva a serpenyőben olajon. Csináljunk hozzá diómártást mert jól összeillik a két íz. A diót kevés balzsamecettel, kis vízzel és tejföllel - erre érzékenyek laktózmentessel - turmixoljuk össze. Tálaláskor kevés pirított dióval lehet díszíteni.

Laskagomba is kerülhet a kosárba én aszalt szilvás levest készítettem belőle. Olajon megfuttattam szépen felkarikázott póréhagymát, kakukkfűvel fűszereztem majd rádobtam a laskagombát kicsit pároltam az olajon öntöttem hozzá vizet, tettem hozzá pici sót és egy nagy evőkanál szilvalekvárt. Amikor már majdnem megpuhult a gomba tettem hozzá apróra vágott aszalt szilvát, a végén én tejszínnel dúsítottam - lehet ez tejes, laktózmentes vagy zabtejszín is. Ragunak is elkészíthetjük víz nélkül s akár egy hús mellé, akár valamilyen garnírunggal is remek fogás.



Laktózérzékenyek se mondjanak le a madártejről, hiszen rizstejjel is elkészíthetjük, tojással és xilittel akár ha nem eszünk cukrot.

Mindenféle zöldséget olajon megpárolhatunk, fűszerezhetjük kedvünkre és főtt hajdinával összekeverve kész is az ebéd. Húsevők pirítsanak a zöldséghez felkockázott husit.

S ha utunkba akad a piacon egy szimpatikus sóskacsomag akkor az is készülhet ebédre főtt krumplival, főtt tojással.

Boris Vian tajtékos napok regényét megfilmesítik, ugyan még nem adják a mozik de érdemes elolvasni, szerintem az egyik legszebb szerelmi történet az irodalomban. David Bowie új albuma is megjelent, aki kíváncsi rá hallgasson bele az interneten.

Boris Vian egyébként remek jazz muzsikus is volt:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...