2013/05/17

Piaci mustra újkrumplival és töltött zöldségekkel

Kis kosarunk még üresen várakozik, hogy szombaton jól megtöltsük mindenféle finomsággal.


Még tart a spárga de már nem sokáig és van újkrumpli is. Összesüthetjük őket egy tepsiben. Először a krumplikat tesszük a tepsibe meglocsoljuk egy kis olajjal, morzsolunk rá kakukkfüvet  és elkezdjük sütni 25-30 perc után rádobjuk a spárgát meglocsoljuk egy kis olívaolajjal és megsütjük. Húsevők tehetnek hozzá egy kis bacont is, én ollóval szoktam rávágni.

Újkrumpli sokféleképpen süthetünk nem csak petrezselyemmel hanem kaporral is vagy mángolddal, spenóttal, amikor majdnem kész a krumpli akkor keverjük hozzá a zöldeket. Padlizsánnal is szeretem összesütni, paradicsomot is dobhatunk rá. Már van a piacon jó hazai paradicsom még a fólia alól kerül a pultokra de már ízesek, édesek.
Zsenge tök is kerül már a kínálatba. Megtölthetjük, hússal, hajdinával, quinoával, rizzsel keverve - ezeket főzzük meg mert a tök hamar készen van- de tölthetjük megpárolt spárgával is.


Mángold levelébe is tölthetjük ezeket és a sütőben olívaolajjal meglocsolva megsüthetjük a tetejére tejfel is kerülhet - aki érzékeny válasszon laktózmentes verziót.
A karalábé is nagyon finom megtöltve.


Uborkából nem csak tzatziki hanem fokhagymás uborkasaláta is készülhet csirkepaprikás mellé.


Kis kerek palacsintákat süthetünk hajdina és köleslisztből. Eperrel karamellszósszal leöntve megkoronázza a vasárnapi reggelit. Én az epret negyedekbe vágtam egy kis balzsamecettel összekevertem. A karamellt nádcukorral és vízzel készítettem el. 





A maradék palacsintákat pedig leraktam egy kis beolajozott tepsibe, közé pedig újhagymát, spárgát vágtam, kókuszkrémet kentem a tetejét megszórtam az újhagyma apróra vágott szárával meglocsoltam egy kevés olajjal és betoltam a sütőbe.
eperből banánnal tejjel, rizstejjel italt is turmixolhatunk.



Pünkösd lesz a hétvégén s tán jó idő, lehet fagyizni, kirándulni a szabadban, bodzát, fenyőrügyet gyűjteni. Még színházszezon is van egy kicsit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...