2013/05/01

Spenótos - juhtúrós quiche


Spenótból nem csak főzelék lehet, bár annak is nagyon finom.












Ez egy egyszerű vajas tészta. 3:2 arányban van benne liszt és vaj, 1 tojás kevés só, kávéskanál szódabikarbóna, 1 tojás és néhány kanál hideg víz.

1. A lisztre szórjuk a sót és a szódabikarbónát, összekeverjük
összemorzsoljuk a vajjal beletesszük a tojást annyi hideg vizet teszünk hozzá hogy formázható tészta legyen
Gyorsan kell vele dolgozni, nem kell gyúrogatni csak összeállítani majd folpackba csavarva mehet hűtőbe.

Vajas a tésztát ezért kell hűteni mert különben hamar odaég a sütőben és azért nem kell sokáig gyúrni mert nem kenyeret sütünk hanem egy könnyed, omlós tésztát.

2. Amíg a tészta pihen a hűtőben kevés olajon megpároljuk a spenótot kevés lilahagymával és fokhagymával.

3. A pihent tésztát kinyújtjuk kerekre (akár a folpackon keresztül) hogy be tudjuk tenni a tortaformába úgy hogy legyen oldalt pereme is.
Előmelegített sütőben kb 200- 220 fokon elősütjük ez nagyjából 15 perc, megszurkáljuk villával hogy nem púposodjon fel - tehetünk rá valami babot súlynak, én nem szoktam.

4. Rákanalazzuk a spenótot a tetejére morzsoljuk a juhtúrót, visszatoljuk a sütőbe és kb még 25 percig sütjük, hogy kicsit megpiruljon a teteje.

Hamar megvan, tartalmas étel vendégváráshoz is kitűnő. Én vendégségben sütöttem reggelire, ezért előző este készítettem el a tésztát.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...