2013/02/26

Vietnami tekercs

Mostanában volt a kínai újév olyan sokat cikkeztek róla, hogy észrevétlenül is elkezdtem a keleti konyha ízeit becsempészni a konyhámba.




Céklát, sárgarépát, fehérrépát, sütőtököt, póréhagymát vékony csíkokra vágtam (ezt hívják julienne-nek) kevés olajon megpároltam ízesítettem egy kis fehérborecettel.
Eközben üvegtésztára közben forró vizet öntöttem amikor megpuhult akkor rövidebb szálakra vágtam (ezt ollóval a legkönnyebb) és hozzákevertem a zöldségekhez. Vermicelli néven lehet kapni ezt a nagyon vékony tésztát, amit főzni sem kell
Kerek rizslapokba csavartam és betoltam a sütőbe kb 130 -140 fokba kb. 8- 10 percere. Addig szójaszószt wasabival kevertem el és abba mártogattuk a vietnami tekercseket.

Nagyon jó vacsorára, igazi beszélgetős étek. A rizspapír tekeréstől sem kell félni. Egy serpenyőben vizet kell felmelegíteni, hogy elbírja a kezünk, a kerek rizslapokat egyenként kell belemártani, hogy megpuhuljon és egy tányérra áttenni, a közepibe megy a tésztás zöldség, kétoldalt felhajtjuk, hosszában meg feltekerjük. Nem ördöngösség csak kicsit máshogy tekerjük mint a töltöttkáposztát. Persze vannak erről videók meg biztos lehet nagyon magas fokon mívelni a tekerést de az a lényeg hogy szoros kis csomagok legyenek amit aztán a wasabis szójaszószba mártogathatunk.
Ha nincs kedvünk tekercselni akkor egymagában is nagyon finom és igazán színes fogás ez esetben ízesítsük egy kis szójaszósszal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...